دلایل از کار افتادن تجهیزات شبکه PoE

  • مدیر سایت شده توسط مدیر
  • آموزش
  • 11 دی 1398

وقتی یک تولیدکننده توان PoE مشخصی را برای یک دوربین ذکر می کند، همیشه روی حداکثر کلاس منبع تغذیه حساب کنید. ارسال برق و یا توان از طریق اترنت (PoE) یک نکته مهم در زیرساخت های امنیت ویدئویی IP است و بسیاری از افراد اعتقاد دارند استانداردهای IEEE حرف نهایی را می زند. اما وقتی مساله PoE مطرح است، محدوده گسترده ای از ولتاژ و توان وجود دارد که می تواند واجد شرایط یک کلاس توان IEEE باشد.

این مطلب درباره هر دو دستگاه هایی که توسط PoE تغذیه می شوند یا تغذیه می کنند صدق می کند. برای اینکه یک دوربین نظارت ویدئویی به عنوان کلاس 3 IEEE 802.3af شناخته شود، نیازمند بالاترین ولتاژ منبع تغذیه یعنی ۴۸ ولت و بالاترین میزان توان مصرفی یعنی ۱۵٫۴ وات می باشد. اما یک منبع PoE با ۳۷ ولت و ۷ وات خروجی نیز می تواند تحت استاندارد به عنوان سازگار با کلاس ۳ در نظر گرفته شود.

افزایش ناگهانی جریان در تجهیزات POE

عامل افزایش ناگهانی جریان (surge) در دستگاه های تعذیه شده PoE نکته ای دیگر است که باید در نظر گرفته شود. در هر مبحث توان، همیشه روشن کردن یک دستگاه، برق بیشتری نسبت به روشن نگه داشتن آن لازم دارد. برای دوربین های امنیتی ویدئویی، این الزام هم در زمان استارت آپ و هم در زمانی که کارکردهای ضروری مانند عملیات روز/شب، LEDها و back-focus خودکار را فعال می کنیم صدق می کند.

اگر این افزایش ناگهانی در زمان روشن کردن این قابلیت ها، از توانایی منبع بیشتر باشد، یا این جریان ناگهانی بیش از تقریبا ۴۰ میلی ثانیه افزایش یابد، منبع PoE طبق استانداردهای PoE 802.3، مخابره برق را بر اساس ایمنی تعریف شده، متوقف می کند. این تا وقتی که پورت ریست شود، مثلا منبع برق پورت خاموش/روشن شود یا کابل اترنت قطع و وصل شود، در همان حالت باقی می ماند.

یک مشتری ممکن است این مساله که دوربین در طول روز کار می کرد اما در شب از کار افتاد را به عنوان خرابی دوربین تفسیر کند. ممکن است دوربین را به فروشنده برگرداند اما به او گفته می شود که هیچ مشکلی وجود ندارد! راه حل این مسئله ساده و دو مرحله ای است:

  • ابتدا، حتی در زمانی که تولیدکننده، توان PoE مشخصی را برای دوربین مشخص کرده است، همیشه بر حداکثر کلاس منبع تغذیه تکیه کنید. برای مثال، اگر تولیدکننده نوشته است که این دوربین کلاس ۳ ۸۰۲٫۳af است و ۱۰ وات برق نیاز دارد، شما باید یک منبع PoE 15.4 واتی داشته باشید.
  • سپس، هر شوکی را که ممکن است به حداقل ۲۰ درصد برق بیشتر نیاز داشته باشد تخمین بزنید. بنابراین دوربین امنیتی ۱۰ واتی، که در واقع نیازمند حدود ۱۲ وات می باشد به منبع کلاس ۳ کامل ۱۵٫۴ واتی نیاز دارد. مساله معمولا وقتی رخ می دهد که شوک از کلاس خاصی بالاتر می رود، به خصوص در مخابره از کلاس ۳ به ۴٫

سوئیچ PoE شبکه

وقتی درباره نیازمندی های برق دستگاه متصل یا راه دور تصمیم گرفتیم، باید توجه خود را به منبعی جلب کنیم که برق PoE را فراهم می کند و سیگنال را دریافت می کند که اغلب یک سوئیچ PoE شبکه است. ملاحظات درمورد پهنای باند و PoE، مانند دستگاه راه دور یا دوربین است. اینجا هم نگرانی ها دوباره در مورد نبود استانداردها و چگونگی تعیین مشخصات است. چند عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

ابتدا، تجهیزات شبکه به صورت کلی تست می شود و مشخصات با استفاده از یک اندازه بسته ۶۴ بایتی تعیین می شوند. حتی کوچک ترین دوربین های ۱ تا ۲ مگاپیکسلی، به محدوده تست اندازه بسته در حدود ۱,۵۳۸ بایت، نزدیک می شوند، در حالی که دوربین هایی با دو مگاپیکسل و بیشتر، بالاتر هستند. به طور خلاصه، محصولات شبکه با استفاده از اندازه بسته های مشابه دوربین های ویدئویی تست نمی شوند.

مشخصات سوییچ

وقتی نیازمندی های های توان دستگاه راه دور یا متصل را مشخص کردیم باید توجه خود را معطوف منبعی کنیم که توان PoE را فراهم می کند و سیگنال را دریافت می کند. در حالی که بسیاری از مشخصه های سوییچ بیان می کند که آنها از Jumbo Frame پشتیبانی می کنند، این توانایی محدود به برنامه ریزی پورت در سرعت های ۱ Gbps است. در شبکه، خروجی ۱۰۰Mbps دوربین ویدئویی باید با سرعت ورودی پهنای باند پورت سوییچ مطابقت داشته باشد.

دومین مسئله در مورد سوییچ، سوییچ فابریک نام دارد که تمام پورت های سوییچ را به هم متصل می کند. پهنای باند آن باید حداقل دو برابر بیشتر از مجموع بالاترین پهنای باند تمام پورت ها باشد. هیچ استانداردی برای این مورد وجود ندارد و پهنای باند واقعی بازتابی از بهای سوئیچر است. درباره PoE، مراقب باشید که منبع تغذیه کل برای بودجه PoE را با توان تخصیص داده شده به توان PoE دوربین اشتباه نگیرید. آنها متفاوت هستند.

اگر کل برق به PoE تخصیص یابد، هیچ برقی برای کارکرد سوییچ باقی نمی ماند. به علاوه، اگر تمام پورت ها به PoE نیاز داشته باشند، ممکن است سوییچ به آسانی بیش از حد داغ شده و از کار بیفتد. باید بین ۱۰ تا ۲۵ درصد جداسازی بین منبع تغذیه کل سوییچ و بودجه PoE وجود داشته باشد. سرانجام، هیچ استانداردی برای روش های مورد استفاده برای تخصیص توان PoE در یک سوییچ وجود ندارد. می تواند به صورت مساوی بین پورت هایی که متصل می شوند تقسیم شود. می تواند برنامه ریزی شود یا می تواند در هر پورت ثابت باشد.

منبع: IranAlarm

دیدگاه ها