آشنایی با سوئیچ نیمه مدیریتی IP-COM S3300-18-PWR-M

S3300-18-PWR-M محصول شرکت IP-COM مجهز به 16 پورت 10/100 مگابیت بر ثانیه و دو پورت کمبو گیگابیتی TP/SFP است که از فناوری PoE پشتیبانی می‌کند. پورت‌های 1 تا 16 سوئیچ فوق از استانداردهای IEEE 802.3af PoE (15.4W) و IEEE 802.3at PoE + (30W) پشتیبانی می‌کنند تا سازمان‌ها بتوانند به راحتی دوربین‌های نظارت تصویری و اکسس‌پوینت‌های بی‌سیم را به آن متصل کنند. توان خروجی PoE این سوئیچ معادل 230W است که می‌تواند خروجی PoE 230W را ارائه کند که جواب‌گوی نیازهای اغلب سازمان‌ها است.

تنها وسیله‌ای که برای بهره‌مندی از این قابلیت ارزشمند به آن نیاز دارید کابل‌ زوج‌بهم تابیده Cat 5 است که اجازه می‌دهد فرآیند انتقال اطلاعات و انرژی از طریق یک کابل واحد انجام شود. در نتیجه برای تامین برق موردنیاز تلفن‌های آی‌پی، اکسس‌پوینت‌ها و دوربین‌های آی‌پی یا سایر دستگاه‌هایی که از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند سوئیچ فوق گزینه ایده‌آلی است.

علاوه بر این، با استفاده ازکابل شبکه Cat5eو فعال کردن حالت گسترشی، این امکان وجود دارد تا مسافت انتقال داده‌ها و انرژی را تا 250 متر افزایش داد. لازم به توضیح است که خروجی PoE پورت‌های سوئیچ فوق در برابر اتصال کوتاه، اضافه بار دستگاه‌های مصرفی، دمای بالا، ولتاژ اضافه و جریان‌های ناگهانی محافظت شده‌اند. همچنین نگرانی خاصی از بابت شوک‌های الکتریکی ناگهانی تا سقف 6KV دستگاه‌های متصل به سوئیچ را تهدید نمی‌کند. همان‌گونه که اشاره شد سوئیچ فوق در گروه سوئیچ‌های مدیریتی یا به عبارت دقیق‌تر نیمه مدیریتی قرار می‌گیرد که با استفاده از یک پنل تحت وب (SNMP) امکان پیکربندی آن وجود دارد. خوشبختانه سوئیچ فوق از فناوری‌های کاربردی همچون QVLAN، تجمیع لینک‌ها، کیفیت خدمات MAC binding و سایر قابلیت‌های موردنیاز کسب‌وکارها پشتیبانی می‌کند که صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و انرژی مورد استفاده شبکه را به همراه دارد.

16 پورت 10/100Base-TX RJ45 از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند و اجازه می‌دهند سوئیچ فوق در مجموع توان خروجی 370 وات را ارائه کند و هر پورت منفرد نیز حداکثر خروجی 40 وات را ارائه کند. قابلیت‌های کارآمد در زمینه مدیریت پورت‌ها همچون port mirroring، محدودسازی پورت، trunk و نمونه‌های مشابه فرآیند نظارت و مدیریت بر شبکه‌ها را به ساده‌ترین شکل امکان‌پذیر کرده‌اند.

دیدگاه ها