با سوئیچ 24 پورت IP-COM F1126P آشنا شوید

F1126P یک سوییچ PoE غیر مدیریتی با 24 پورت با سرعت پورت 10/100 مگابیت بر ثانیه از نوع Base-TX RJ45، یک پورت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه Base-T RJ45 و 1 پورت 1000 مگابیت بر ثانیه Base-TX RJ45 است.

پورت‌های 1 تا 24 با استاندارد IEEE 802.3af (حداکثر انرژی خروجی (PoE) معادل 15.4 وات) و استاندارد 802.3at (حداکثر انرژی خروجی (PoE) معادل 30 وات) سازگاری دارند. حداکثر توان خروجی این سوییچ برابر با  225W است. F11126P با استفاده از کابل شبکه  در هم تنیده شده، توانایی انتقال برق و داده مورد نیاز اکسس پوینت‌ها (AP)،  دوربین‌های تحت شبکه (IP-Camera) و تلفن‌های تحت شبکه IP Phone را دارد. سوییچ فوق با ارائه حالت‌های مدیریتی ساده و کاربردی همچون CCTV، VLAN و Extended ضمن آن‌که در هزینه کابل‌کشی صرفه‌جویی می‌کند اجازه می‌دهد به شکل بهینه و متناسب با محیط شبکه از سوییچ استفاده کنید.

سوییچ فوق مجهز به مدار پیشرفته محافظت در برابر صاعقه بوده که میزان مقاومت آن در برابر صاعقه برابر با 6KV است. لازم به توضیح است که سوییچ فوق در برابر مدار کوتاه (PSE)، مصرف بیش از حد توان PoE، دما و ولتاژ بالا و تغییرات ناگهانی جریان برق محافظت شده است. در نتیجه در زمان اتصال تجهیزات به سوییچ نگرانی از بابت شوک‌های ناگهانی وجود نخواهد داشت، زیرا تمامی پورت‌ها قابلیت مقاومت در برابر شوک‌های شدید الکتریکی را دارند.

پورت‌های 1 تا 24 از استانداردهای IEEE802.3af و IEEE802.3at پشتیبانی می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا سوییچ فوق بتواند حداکثر خروجی PoE 225W را ارائه کند، در حالی‌که حداکثر خروجی هر پورت برابر با 30 ولت است. این پورت‌ها می‌توانند به منظور تامین برق و تبادل داده‌ها با دوربین‌های تحت شبکه و اکسس پوینت‌ها استفاده شوند.

حالت‌های دوربین مداربسته، استاندارد، شبکه محلی مجازی و گسترش‌یافته

  • حالت دوربین‌ مداربسته: پورت‌های 1 تا 8 این سوییچ بر مبنای QoS طراحی شده‌اند. اگر در نظر دارید چند دوربین تحت شبکه را به سوییچ متصل کنید، پیشنهاد می‌کنیم حالت فوق را فعال کرده و پورت G1 یا SFP1 این سوئیچ را به دستگاه upstream متصل کنید تا بتوانید با استفاده از کامپیوتر خروجی دوربین‌ها را زیر نظر بگیرد. راهکار فوق باعث می‌شود تا استریم‌های ویدیویی صاف‌تر و بدون پرشی داشته باشید.
  • حالت استاندارد: سوئیچ به عنوان یک سوئیچ غیرمدیریتی عمل کرده و تمامی پورت‌های سوییچ می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
  • حالت VLAN: در این حالت، پورت‌های 1 تا 16 نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، اما قادر به برقراری ارتباط با پورت‌های G1 و SFP هستند. ویژگی Solid DIP سوئیچ با ایزوله کردن پورت‌ها مانع از آن می‌شود تا broadcast و حملات شنود DHCP با موفقیت به سرانجام برسند.
  • حالت گسترشی: در این حالت نرخ ارسال داده‌ها روی پورت‌های 1 تا 8 به 10 مگابیت بر ثانیه محدود می‌شود، در حالی که حداکثر فاصله قابل پشتیبانی از جانب پورت‌ها به 250 متر افزایش یافته پیدا می‌کند. در این حالت نیز تمامی پورت‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. راهکار فوق جایگزین مناسبی به جای توسعه‌دهنده‌های شبکه یا فیبرهای نوری است که با هدف توسعه شبکه استفاده می‌شوند، زیرا هزینه جانبی تحمیل نمی‌کنند.

دیدگاه ها