مختصری درباره تکنولوژی IVS در دوربین های امنیتی

  • مدیر سایت شده توسط مدیر
  • آموزش
  • 1 دی 1398

سیستم IVS یا Intelligent Video Surveillance، تکنولوژی جدیدی در دوربین های مداربسته تحت شبکه است. این تکنولوژی از چهار بخش مختلف شامل Tripwire، Intrusion، Abandoned Object Missing Object و Scene Change تشکیل شده است. در این مقاله به تمام این ویژگی های IVS و همچنین نمایش های ویدئویی در مورد چگونگی فعال کردن این ویژگی ها خواهم پرداخت.

قابلیت Tripwire

ویژگی Tripwire یک راه عالی برای ضبط حرکت در مقابل داشتن تشخیص کلی حرکت است. با Tripwire، می توانید یک خط را در داخل یک درب، یک پنجره یا هر جای دیگری که می خواهید هنگام عبور اخطار دهد و یک تصویر از آن لحظه ارسال کند، زمانی که کسی از طریق درب یا از طریق یک پنجره عبور می کند، برای مثال، فکر کنید. از همه شرایط فیلم های جاسوسی که در آن یک زنگ هشدار می دهد، زمانی که کسی پرتوی لیزر را پرتاب کرد. اما، به جای پرتو لیزری، این دوربین ها از tripwires مجازی استفاده می کنند که در سرویس وب دوربین ساخته شده اند.

در تصویر، خواهید دید که چگونه می توانید ویژگی tripwire را فعال کنید و در تصویر زیر آن ارسال تصویر فوری را مشاهده می کنید که به هنگام ارسال tripwire به ایمیل شما فرستاده می شود.

ویژگی Intrusion

ویژگی نفوذ یک راه عالی برای جذب حرکت است. مانند Tripwire، این همچنین زمانی تشخیص می دهد که کسی یا چیزی از مانع عبور کند. اما، به جای فقط یک خط، شما می توانید هر نوع شکل خطی را ترسیم کنید. برای مکان هایی مانند یک پارکینگ، انبار یا یک فروشگاه مناسب است، برای مثال، جایی که می خواهید حرکت در یک منطقه خاص را تشخیص دهید.

از آنجا که شما می توانید شکل نامنظم را رسم کنید ، برای این موارد عالی عمل می کند. در ویدیوی زیر شما خواهید دید که چگونه تنظیمات نفوذ IVS را پیکربندی کنید و سپس عکس لحظه ای را که از آن هشدار به ایمیل من فرستاده شد.

ویژگی Abandoned Object

ویژگی Abandoned Object مناسب برای مکان هایی مانند فرودگاه، ایستگاه قطار، ایستگاه اتوبوس یا هر منطقه دیگری است که در آن کیسه ها و بسته های مشکوک مانند آن باقی می مانند. این ویژگی به شما امکان می دهد که یک منطقه را که نیاز دارید برای این Drop off ها نظارت کنید و بتوانید هشدار را دریافت کنید، زمانی که یک بسته حتی برای مدت کوتاهی بدون مراقبت باشد.

تصویر بالا نشان می دهد چگونه از ویژگی Abandoned Object را تنظیم کرده و پس از آن عکس فوری است که به ایمیل شما فرستاده شد. همانطور که می بینید، سیستم زمانی که زباله مشکوک که می تواند رها شده باشد، را به شما هشدار دهد. تصور کنید اگر این یک بسته یا چمدان بود در داخل آن بمبی بود. بدون این ویژگی، تیم امنیتی از این تهدید بالقوه مطلع نخواهد شد.

ویژگی Missing Object

ویژگی Object Missing در مواردی که ممکن است بخواهید در زمانی که یک شی گم و یا برداشته شده باشد مطلع شوید، عالی عمل می کند. این ویژگی مناسب برای یک انبار یا فروشگاه است که در آن اشیا مهم وجود دارد که می خواهید پیگیری کنید. من حتی می توانم در مورد یک وضعیت که در آن یک قطعه ارزشمند در موزه نیاز به امنیت بیشتری داشته باشد فکر می کنم.

در تصویر بالا، من نشان می دهم که چگونه ویژگی Object Missing وجود دارد. توجه کنید که چگونه سیستم هنگام برداشته شدن زباله هشدار می دهد. این به راحتی می تواند یک تلویزیون گران قیمت باشد، نقاشی و غیره، و در زیر ویدیو یک عکس فوری از هشدار زمانی که شیء برداشته شده بود.

ویژگی Scene Change (تغییر صحنه)

تغییر صحنه یا ویژگی scene change یکی از مهمترین ویژگی های IVS است. این ویژگی هنگامی که صحنه ای که دوربین در آن تغییرات را مشاهده می کند به شما هشدار می دهد. به عنوان مثال، اگر یک نفوذگر وارد شده و دوربین را حرکت دهد (مانند کاری که من با این دوربین کردم Bullet IP 3MP)، دوربین هشدارهایی را مبنی بر این که صحنه تغییر کرده است ارسال خواهد کرد.

این نیز اتفاق خواهد افتاد اگر کسی دوربین را پوشش دهد یا آن را سیاه کند. در ویدیوی زیر، نحوه فعال کردن ویژگی scene change را ببینید. و زیر تصویری از هشدار ایمیل است. یکی دیگر از مزایای ویژگی scene change این است که می توان آن را در رابطه با هر یک از ویژگی های فوق IVS مورد استفاده قرار داد. لطفا توجه داشته باشید شما نمی توانید از هر ۲ ویژگی در یک زمان بهره ببرید، فقط تغییر صحنه و یکی دیگر استفاده کنید.

دیدگاه ها