معرفی فناوری Heat Map در دوربین های هایک ویژن

تحلیل و بررسی تصاویر ارائه شده توسط برخی از دوربین های امنیتی دارای برنامه فراتر از امنیت و ایمنی است. نقشه برداری حرارتی یا Heat Map یک تابع تشخیص هوشمند است که در بعضی از محصولات پیشرفته تر دوربین های شبکه هایک ویژن ارائه شده است

فناوری Heat Map، یک نمایش گرافیکی از داده ها است که در آن مقادیر به صورت ماتریس های جداگانه با رنگ های مختلف نشان داده می شوند. با وجود الگوریتم های نرم افزاری پیشرفته در این نقشه های حرارتی می توان جریان های حرکتی مشتریان را در طول زمان های مختلف ثبت نمود. سپس این داده ها توسط نمودار های زمانی و فضایی مخصوص در طیف های رنگ مختلفی همچون قرمز، آبی، سبز، زرد و … نمایش داده می شوند.

نقشه برداری حرارتی منطقه مورد علاقه را با مجموعه ای از رنگ های بین قرمز و آبی مشخص می کند. مناطق قرمز، زرد و نارنجی به عنوان نقاط داغ مشخص می شوند، در حالی که آبی و سبز مناطق ترافیکی کم را نشان می دهند.

به وسیله این قابلیت می توان نقاط پر تردد یک مکان تجاری را شناسایی نمود. این امر تاثیر زیادی بر مدیریت و نحوه چیدمان اجناس در نقاط مختلف یک فروشگاه دارد. به طوری که می توان کالا ها را در نقاطی جای داد که رفت و آمد بیشتری داشته و در معرض دید مشتریان است.

بدین ترتیب داشتن اطلاعات دقیقی از میزان تردد و نیز الگوهای رفتاری مشتریان در بخش های مختلف یک مرکز تجاری یا فروشگاه می تواند تاثیر بسزایی در نحوه مدیریت و نظارت بر اجناس و خدمات ارائه شونده مطابق با نیاز مشتریان داشته باشد.

دیدگاه ها