مفهوم فناوری Triple Stream در دوربین های امنیتی

  • مدیر سایت شده توسط مدیر
  • آموزش
  • 15 مهر 1398

فناوری Triple Stream در دوربین مداربسته فناوری پخش چند جریانه یا مولتی استریم در ابتدا در DVRهای برند هایک ویژن ارائه شد و از آن به منظور دسترسی و مشاهده تصاویر در نظارت از راه دور استفاده می گردد. در حال حاضر نیز از آن در DVRها، NVR ها و دوربین های مداربسته IP در تمامی برندهای مختلف استفاده می شود.

مفهوم Stream چیست؟

از لحاظ لغوی Stream به معنای جریان است و اصطلاحا به خروجی تصویر در دوربین های مداربسته تحت شبکه استریم یا جریان گفته می شود. اغلب دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی Dual Stream هستند. این دوربین ها دارای دو خروجی تصویر هستند که هر کدام دارای کیفیت تصویر خروجی متفاوتی هستند. یکی از جریان ها دارای کیفیت بالاتری است و از آن جهت پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی و از دیگری برای اهداف نظارت از راه دور یا پخش زنده استفاده می شود.

Triple Stream در دوربین مداربسته

برخی از دوربین های IP از تکنولوژی Triple Stream پشتیبانی می کنند. Triple Stream به این معنی است که دوربین IP می تواند به طور همزمان سه جریان ویدئویی مختلف را خروجی دهد، به زبان ساده این قابلیت این امکان را فراهم می کند تا کاربر بتواند به طور همزمان تصاویر را در سه گیرنده یا دستگاه مختلف دریافت کند برای مثال در مانیتور اصلی، تلفن همراه، لپ تاپ و …).

قابلیت Triple streams با ایجاد امکان انتقال همزمان جریان های مختلف داده یا دیتا راحتی بیشتری را در اختیار کاربران می گذارد. هر جریان یا استریم دارای یک یا چند هدف مشخص و مستقل است که هر کدام را می توان با وضوح، نرخ فریم و نرخ بیت مختلفی پیکربندی نمود:

  • جریان نخست دارای رزولوشن بالا و نرخ فریم کاملی (Full frame) است که می تواند برای سیستم نظارت اصلی استفاده شود.
  • جریان دوم با وضوح پایین تر می تواند برای اهداف نظارتی و مشاهده تصاویر بر روی تلفن همراه استفاده شود.
  • جریان سوم می تواند رزولوشن بالا، کم و یا متغیری را برای اهداف مختلفی داشته باشد.

دیدگاه ها