معرفی تکنولوژی EXIR در دوربین‌های مداربسته

  • مدیر سایت شده توسط مدیر
  • آموزش
  • 11 مهر 1398

یکی از فناوری های جدید در زمینه تصویر برداری در تاریکی شب، استفاده از تکنولوژی EXIR می باشد این تکنولوژی توسط هایک ویژن معرفی شد و خیلی زود توانست جای خود را بین مشتریان باز کند.

EXIR مخفف عبارت (Enhanced Infrared Lighting) است که به معنی روشنایی مادون قرمز ارتقا یافته است. در مقایسه با دوربین های مداربسته معمولی IR، دوربین های دارای تکنولوژی EXIR هایک ویژن کارایی بالایی در نور کم، چه در محیط های داخلی و چه در محیط های خارجی داشته و از جمله پیشرفته ترین تجهیزات نظارتی شبانه در بازار امروز محسوب می گردند.

تکنولوژی اکسیر توسط هایک ویژن برای رفع کاستی های فناوری IR ابداع گردید. دوربین های IR برای تصویربرداری در شب ابداع شدند اما دارای محدودیت هایی از قبیل جذب حشرات به لنز دوربین به دلیل گرمای تولید شده توسط ال ای دی ها و اخلال در دید دوربین، کاهش کیفیت سنسور به مرور زمان به دلیل گرمای تولید شده توسط LED ها، عدم یکنواختی نور تابیده شده از ال ای دی که منجر به تمرکز بیش از حد نور بر روی سوژه شده و تصویر پرنور و بی کیفیت و موارد دیگر می شود.

اما در تکنولوژی EXIR هایک ویژن تمام نواقص بالا برطرف شده و این باعث می شود تا امکان داشتن تصاویری با کیفیت بسیار بالا در شب و در شرایط نوری نامساعد فرآهم گردد.

برخی از مزایای استفاده از تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته

  • در استفاده از تکنولوژی EXIR در مقابل تکنولوژی معمولی دید در شب ، کلیه اشیاء به شکل یکنواخت نور رسانی می شوند ، لذا تصویر بصورت یکنواخت روشن شده و جزییات آن قابل مشاهده می باشد.
  • در تکنولوژی EXIR در دوربین مداربسته، نورپردازی زمینه تصویر ۳۰ درصد بهبود یافته به عبارت دیگر در این تکنولوژی نور مادون قرمز بیشتری به سمت اطراف تابیده شده و باعث روشن تر شدن زمینه تصویر و افزایش میدان دید می شود.
  • در فناوری EXIR دوربین های دید در شب استفاده از لنز های مستطیلی شکل باعث ارسال طیف مادون قرمز بصورت یکنواخت می شود از این رو هرچقدر میدان دید دوربین بیشتر باشد اندازه این لنز مستطیلی شکل تابش نور مادون قرمز بزرگتر است، برخی از مزایای این تغییر عبارتند از کاهش نویز تصویر در شب ، افزایش بازدهی و رزولوشن دوربین، کاهش آلودگی نوری و … هستند.
  • دوربین مدار بسته دید در شب با قابلیت EXIR گرمای چندانی تولید نمی کند لذا حشرات به سمت آن جذب نمی شوند و محدودیت های دوربین های دید در شب معمولی را ندارد.

دیدگاه ها