آموزش راه اندازی چند دوربین مداربسته مختلف در NVR

  • مدیر سایت شده توسط مدیر
  • آموزش
  • 25 مرداد 1398

گاهی اوقات کاربرانی که تنها در حوزه دوربین های مداربسته آنالوگ فعالیت می کردند، با عملکرد سیستم های دوربین های مداربسته تحت شبکه آشنایی نداشته باشند و امکان اتصال هر برند دوربین به دستگاه NVR را نمی دانند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص وصل چند مارک دوربین مختلف به NVR برای شما توضیح بدهیم.

در دوربین های مداربسته تحت شبکه، هر دوربین دارای یک آی پی اختصاصی است و برای ضبط آن روی NVR باید ابتدا دوربین روی آن اضافه شود. دو حالت وجود دارد، یا اینکه برند دوربین و NVR یکسان بوده و یا دوربین تحت شبکه و NVR از دو برند متفاوت هستند.

در حالت اول یعنی زمانی که برند دوربین و دستگاه ضبط NVR یکسان است، دوربین تحت شبکه را می توان به سادگی و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور بر روی NVR اضافه و تصویر آن را مشاهده یا ضبط کرد. در این حالت از پروتکل TCP/IP جهت ادد کردن دوربین بر روی دستگاه استفاده می شود.

اما در حالت دوم یعنی هنگامی که برند دوربین تحت شبکه با دستگاه NVR فرق داشته باشد برای وصل چند مارک دوربین مختلف بر روی NVR باید چند نکته را رعایت کرد. نخستین اینکه باید بدانیم که هر مارک دوربینی را نمی توان به هر مارک NVR متصل نمود. برای حل این مشکل برخی سازمان های استاندارد کار را برای کاربران ساده کرده اند. یکی از این سازمان ها، سازمان ONVIF است .

سازمان ONVIF مخفف Open Network Video Interface Forum می باشد. ONVIF با استاندارد سازی برخی مشخصات فنی و پروتکل ها بین دوربین و دستگاه ان وی ار، به کاربران ضمانت می دهد که دوربین یک برند خاص را بتوانند به دستگاه ضبط برند دیگر متصل کنند. در این راه چند نکته باید رعایت شود:

  • دوربین برند A باید پروتکل ONVIF داشته باشد – این مهم در برگه مشخصات فنی دوربین ( Data Sheet ) درج شده است
  • دستگاه NVR برند B باید پروتکل ONVIF داشته باشد – این موضوع هم در دیتا شیت ان وی ار درج شده است.

تذکر: استاندارد ONVIF با توجه به هر مدل به تجهیزات اعطا می شود به عنوان مثال در برند هایک ویژن ، برخی مدل های دوربین تحت شبکه دارای پروتکل ONVIF هستند و برخی دیگر ONVIF ندارند. از این رو باید به این موضوع مهم توجه داشته باشیم. علاوه بر آنویف سازمان های دیگری نیز وجود دارند که از جمله می توان به PSIA اشاره نمود. جهت وصل چند مارک دوربین مختلف به NVR باید توجه داشته باشیم که کلیه دوربین ها و دستگاه ان وی ار می بایست از پروتکل آنویف پشتیبانی کنند در غیر اینصورت به احتمال بسیار زیاد شما نخواهید توانست این مدل از دوربین ها را بر روی دستگاه ضبط نمایید .

دیدگاه ها