آشنایی با برخی روش‌های عیب یابی دوربین مداربسته

  • مدیر سایت شده توسط مدیر
  • آموزش
  • 1 تیر 1398

نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته بخش مهمی از یک سیستم نظارت تصویری است. زمانی که عملیات نصب دوربین به اتمام می رسد و سیستم به مشتری تحویل داده می شود، دوره گارانتی شروع می شود. اما شما باید به عنوان یک نصاب دوربین برخی از روش های اولیه عیب یابی دوربین مدار بسته را بدانیم. دوربین مدار بسته از هر سیستمی که باشد، می تواند دچار مشکل شود، افت کیفیت تصویر، خاموش شدن دوربین، قطع تصویر در برخی ساعت های روز، تار شدن تصویر در برخی ساعت های روز، دستگاه ضبط تصاویر را ضبط نمی کند و بسیاری سوالات دیگر.

چرا کیفیت تصویر دوربین با گذشت زمان افت پیدا می کند؟

دلیل اول می تواند کیفیت ضعیف سنسور تصویر دوربین باشد در غیر اینصورت ، منبع تغذیه دوربین را چک کنید، ولتاژ ۱۲ ولت DC بهترین تغذیه دوربین مدار بسته است ، ولت متر بهترین کمک را به شما خواهد کرد. توصیه می کنیم پیش حتما ارت سیستم های نظارت تصویری را برقرار نمایید.

چرا دوربین خاموش می شود ؟

منبع تغذیه دوربین را با ولت متر چک کنید، ولتاژ ورودی به دوربین چه در حالت آداپتور و چه در حالت آداپتور مرکزی باید ۱۲ ولت باشد. فیش نری آداپتور که به دوربین وصل شده را چک کنید. برخی اوقات یک ضربه ناگهانی به سرفیش نری و مادگی برق می تواند تغذیه ورودی دوربین را دچار مشکل کند.

در دوربین IP ، که با شوئیچ شبکه POE روشن می شوند ، سوکت شبکه را چک کنید ، دو رشته سیم درون کابل شبکه وظیفه تغذیه دوربین IP را بر عهده دارند، در صورتی که هنگام سوکت زدن به خوبی پانچ نشده باشند می تواند با مرور زمان تغذیه دوربین را دچار مشکل کند . با تعویض سوکت شبکه موفق به عیب یابی دوربین مدار بسته خواهید شد.

چرا تصویر دوربین در بعضی اوقات روز در NVR قطع می شود ؟

تنظیمات استریم دوربین ها را چک کنید. تنظیم رزولوشن ، بیت ریت ، فریم ریت ، فشرده سازی و مواردی شبیه به آن را چک کنید، در بسیاری مواقع زمانی که دوربین های بیشتری در سیستم مدار بسته بطور همزمان فعال می شود برخی از دوربین ها که تنظیمات استریم آنها به درستی تنظیم نشده باشد قطع می شود. یکی از مهمترین موارد در تنظیم دوربین IP و دستگاه NVR تنظیم درست استریم دوربین تحت شبکه است.

چرا تصویر دوربین مدار بسته در برخی از ساعتهای شبانه روز تار می شود ؟

برای عیب یابی دوربین مدار بسته ، تنظیمات مربوط به آیریس لنز دوربین را چک کنید. هنگامی که دوربین در مکانی نصب می شود که شدت نور آن در طول روز تغییر می کند (فضای بیرونی) بهتر است لنز دوربین را هنگام عصر تنظیم کنید در این هنگام شدت نور محیط در حالت مناسب نوری است و اگر در این حالت لنز و فوکوس دوربین را تنظیم کنید مشکل حل خواهد شد.

چرا دستگاه NVR یا DVR تصاویر دوربین های را ضبط نمی کند ؟

در این روش برای عیب یابی دوربین مدار بسته، هارد دیسک متصل به دستگاه ضبط را چک کنید، دستگاه را باز کنید و اتصال کابل برق و ساتا را چک کنید، در تنظیمات دستگاه ضبط صحت عملکرد هارد دیسک را چک کنید. در برخی از دستگاه های ضبط زمانی که هارد پر می شود، ضبط تصویر دوربین مدار بسته متوقف می شود.

انتقال تصویر به شیوه P2P بر روی موبایل قطع شده است ؟

در انتقال تصویر به شیوه P2P دستگاه های ضبط تصویر، تصاویر دوربین ها از بستر اینترنت بر روی یک سرور در کشور (معمولا کشور تولید کننده دستگاه ضبط) بار گذاری می شود و کاربر با اسکن کد ویژه این کار در دستگاه ضبط و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور دستگاه ضبط می تواند تصاویر را از راه دور مشاهده کند. مدت زمان این دسترسی در برند های مختلف متفاوت است در برخی برند ها یکسال و در برخی دیگر، بیشتر یا کمتر، از این رو پس از نصب دوربین ها و انتقال تصویر P2P، هنگامی که زمان این قرار داد به پایان برسد، انتقال تصویر بر روی دوربین متوقف خواهد شد و باید شیوه های دیگر انتقال تصویر را امتحان کنید.

دیدگاه ها