همه چیز درباره ویدیو سرور مربوط به دوربین مداربسته

  • مدیر سایت شده توسط مدیر
  • آموزش
  • 17 بهمن 1397

ویدیو سرور نوعی مبدل تصویر دوربین مدار بسته است که سیگنال خروجی دوربین آنالوگ (سیگنال آنالوگ) را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند. شما با استفاده از ویدیو سرور قادرخواهید بود تا چند دوربین مداربسته آنالوگ را به یک سیستم تحت شبکه اضافه کنید و تصاویر این نوع از دوربین ها را روی سیستم ضبط شامل NVR یا Server مشاهده کنید.

کیفیت ویدیو سرور می تواند تصویر دوربین را تضعیف کند. چنانچه برای انتقال تصویر دوربین از مبدل ضعیفی استفاده نمایید، وضوح و کیفیت تصویر به شدت افت خواهد کرد. ویدیو سرور های خوب معمولا رزلوشن تصویری 4CIF یا D1 دارند که بالاترین وضوح تصویر در سیستم مدار بسته آنالوگ است .

یکی از شیوه های تقسیم بندی ویدئو سرور ها، تعداد کانال های ورودی آن است. به برخی از ویدیو سرور ها می توان یک، دو، چهار، هشت دوربین و حتی تعداد بالاتر دوربین مدار بسته آنالوگ متصل کرد. این تجهیزات تصاویر آنالوگ را به تصویر دیجیتال تبدیل می کنند. هنگام انتخاب ویدئو سرور باید توجه داشته باشید که پروتکل Video Server با پروتکل سیستم NVR یا سرور شبکه شما یکسان باشد تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند .

برخی از مهمترین کاربرد های ویدیو سرور

ویدئو سرور ها کارایی بسیار زیادی در صنعت دوربین مدار بسته دارند اما اگر بخواهیم به دو کاربری مهم اشاره کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • انتقال تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ بصورت بی سیم (وایرلس)

زمانی که بخواهیم تصاویر دوربین آنالوگ را با استفاده از فرستنده های بی سیم منتقل کنیم ، مناسب ترین راه حل انتقال تصاویر بصورت دیجیتال است. برای این کار می توانیم ابتدا تصویر دوربین مدار بسته را با استفاده از ویدئو سرور به تصویر دیجیتال تبدیل  کرده و سپس از طریق آنتن های وایرلس تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ را منتقل کنیم.

  • اضافه کردن دوربین آنالوگ به یک سیستم تحت شبکه

شاید عنوان سیستم دوربین مدار بسته هیبرید یا هایبرید را شنیده باشید. در این سیستم تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ توسط دستگاه ضبط DVR هیبرید، ضبط می شود. اما مشکلی که وجود دارد تنوع کم این تجهیزات ضبط و محدودیت های زیاد آنهاست. به گونه ای که امکان متصل کردن تعداد دوربین های تحت شبکه در DVR هایبرید بسیار محدود است . از این رو، یک راه حل مناسب، تبدیل تصویر دوربین آنالوگ توسط ویدئو سرور به تصویر دیجیتال و استفاده از دستگاه ضبط NVR برای ضبط تصویر همه انواع دوربین ها می باشد.

یکی از سناریوهایی که امروزه بیش از پیش مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است به این ترتیب است که مشتریانی که در حال استفاده از تجهیزات مدار بسته آنالوگ هستند و برای پوشش نیاز های جدید امنیتی خود نیاز به دوربین مدار بسته تحت شبکه دارند، با تعویض دستگاه ضبط خود (تبدیل DVR به NVR) و استفاده از ویدئو سرور تصاویر دوربین های آنالوگ خود را بر روی NVR ضبط می کنند، در این حالت می توانند فضاهای جدید را با دوربین مدار بسته IP پوشش دهند و به مرور زمان سیستم آنالوگ قدیمی خود را با سیستم تحت شبکه و روز دنیا جایگزین کنند.

دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *