دوربین امنیتی خانگی با فناوری تشخیص چهره

محافظت از اعضای خانواده وقتی که در خانه نیستید، از دغدغه‌های والدین است. دوربین‌های امنیتی موجود با حسگر حرکتی ورود یا حرکت اشخاص در اطراف خانه را کنترل می‌کنند. اما دوربین ساخت شرکت فرانسوی «نتاتمو» (Netatmo) چهره فرد را به دقت نشان می‌دهد و همزمان از طریق اپلیکیشن و تلفن هوشمند به صاحب خانه می‌فرستند.

netatmo-welcome-6

به گزارش آنا، سازندگان این دوربین امنیتی می‌گویند این فناوری بسیار هوشمندتر از دوربین مجهز به سامانه حسگرهای حرکتی است. دوربین‌های امنیتی خانگی موجود زیاد پیشرفته نیستند، اگر چیزی حرکت کند معلوم نیست انسان یا شیء است، کودک شما یا شخص دیگری است زیرا دقت دوربین‌ها پایین است با هر حرکت یا تغییر نور مدام به شما هشدار می‌دهند.

اگر سرکار باشید، با این دوربین‌های مجهز به فناوری تشخیص چهره می‌فهمید آیا بچه‌ها به خانه برگشته‌اند یا غریبه‌ای در خانه است. این در حالی است که دوربین هوشمند جدید با یک برداشت کوتاه از چهره شخص، می‌تواند تصویر واضحی از او ترسیم کند.

netatmo-welcome-12

دارنده دوربین هم می‌تواند به دلخواه، نمایه یا پروفایل همراه با نام و توضیحات به آن تصویر اضافه کند. دوربین به فناوری LED مادون قرمز برای دید شب و زاویه دید ۱۳۰ درجه مجهز است و برای برقراری ارتباط به وای‌فای خانگی نیاز دارد. محدودیت آن نداشتن صدا، برقراری ارتباط صوتی و فناوری کلاود یا ابر است.

مدیر بازاریابی شرکت نتاتمو می‌گوید: «در این دوربین الگوریتم پیچیده تشخیص چهره وجود دارد. در واقع کار این الگوریتم ارائه یک تصویر ریاضی از صورت است. این بازتاب چهره با اعداد و الگورتیم، با محاسبه فاصله و در نظر گرفتن ویژگی‌های صورت ساخته می‌شود. دوربین با فناوری تشخیص چهره دست کم به یک نفر کمک کرد تا دزد خانه‌اش در پاریس را شناسایی کند. دمیان، پس از اینکه متوجه شد پول کشوی کمد خانه‌اش ناپدید می‌شود با استفاده از این دوربین تصویر دزد را ثبت کرد و به پلیس نشان داد. دزد خانه او به ۹ ماه حبس محکوم شد».

به گفته سازندگان، این دوربین‌ها نه تنها برای کنترل امنیت در خانه بلکه برای والدین شاغل و مراقبت از کودکان در خانه طراحی شده است. دوربین هوشمند خانگی بخش از روند رو به گسترش موسوم به «ابزارهای متصل به اینترنت» است.

به گزارش یک موسسه تحقیقی آمریکایی امسال نزدیک به 6/5 میلیارد ابزار متصل به اینترنت در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده یک افزایش 30 درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ است.

دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *